Sám o sebe hovorieval: chodiaca visačka, Labelfeld - takýmto ľahko ironickým spôsobom narážal na skutočnosť, že jeho meno a priezvisko je značka, ktorá generuje obrovské zisky. Spolupracoval s najväčšími značkami a obchodnými reťazcami na svete. Celosvetovú popularitu získal, keď sa v roku 1983 stal riaditeľom kreatívneho módneho domu Chanel. Vďaka Lagerfeldovi sa značka Chanel stala najziskovejším výrobcom v odvetví luxusnej módy. Dokázal to vďaka bujarým, veľkolepým prehliadkam, ale aj vďaka osloveniu mladšej časti publika. Svoju práci v Chanel spojil s vedením svojej autorskej spoločnosti pomenovanej svojím menom a priezviskom. Značka sa vyznačuje spojením moderného dizajnu s rockovým nádychom, geometriou, čistými tvarmi, grafickou kombináciou farieb a ... motívov s návrhárovou milovanou mačkou - Choupette.